Firma VELUX partnerem Europejskiego Kongresu Gospodarczego
W dniach 13-15 maja w Katowicach odbył się trzydniowy kongres gospodarczy - jedna z największych imprez biznesowych w Europie Centralnej. W tym roku zgromadził liczne grono liderów biznesu, samorządów, organizacji, przedstawicieli rządu i administracji, łącznie ponad 12 tys. uczestników. Firma VELUX była oficjalnym partnerem tego wydarzenia. Jacek Siwiński, Prezes VELUX Polska, podczas uczestnictwa w panelach dyskusyjnych zwracał szczególną uwagę na wyzwania biznesowe – takie jak: cyfryzacja i robotyzacja, transformacja energetyczna, wyzwania na rynku pracy, a także zrównoważony rozwój w strategiach firm. Jak co roku Europejski Kongres Gospodarczy cieszył się również dużym zainteresowaniem mediów, które relacjonowały wydarzenie i prezentowały szerszej opinii, najważniejsze tematy z debat ekspertów.
Portal wnp.pl zrelacjonował debatę „Rewolucja energetyczna w budownictwie”
„Jacek Siwiński, prezes Velux Polska, stwierdził, że rygorystyczne podejście UE do efektywności energetycznej to pozytywne działanie, gdyż bez niego trudno będzie osiągnąć cele związane ze zmniejszeniem zapotrzebowanie na energię, a także obniżaniem emisji CO2. Siwiński dodał, że budynki odpowiadają za ok. 40 proc. emitowanego CO2, a także ok. 40 proc. zużywanej energii. Z drugiej strony ich standard oraz komfort wpływają na zdrowie, a także wydajność pracy czy nauki. Prezes zwrócił również uwagę, że jeśli unijne przepisy mają zostać skutecznie zaimplementowane, to konieczne jest dokładne kontrolowanie jakości materiałów i urządzeń, które stosuje się w budownictwie.”
Jacek Siwiński rozmawiał podczas kongresu z redaktorem Rzeczpospolitej Marcinem Piaseckim na temat konkurencyjności firm dla polskiej gospodarki. W wywiadzie powiedział: „Konkurencyjność powinna być rozumiana jako tworzenie wartości i dostarczania jej klientom. W centrum konkurencyjności ma stać klient, a nie konkurent. W ten sposób będzie ona grą o sumie pozytywnej, a nie zerowej czy wręcz ujemnej.”(...) „W Polsce tworzy się jakość, pewność zarządzania, wiarygodność i to jest coś, o co musimy wspólnie dbać. Nie ma podziału na firmy polskie i zagraniczne, jesteśmy uczestnikami jednego systemu. I ktokolwiek z tego ekosystemu wypuści na rynek coś, co nie będzie zbyt wiarygodne, szkodzi marce Made in Poland. I odwrotnie, ktokolwiek produkuje coś dobrego, to buduje też markę Made in Poland.”
Pełny wywiad można obejrzeć tutaj.