Firma VELUX partnerem Europejskiego Kongresu Gospodarczego


W dniach 13-15 maja w Katowicach odbył się trzydniowy kongres gospodarczy - jedna z największych imprez biznesowych w Europie Centralnej. W tym roku zgromadził liczne grono liderów biznesu, samorządów, organizacji, przedstawicieli rządu i administracji, łącznie ponad 12 tys. uczestników. Firma VELUX była oficjalnym partnerem tego wydarzenia. Jacek Siwiński, Prezes VELUX Polska, podczas uczestnictwa w panelach dyskusyjnych zwracał szczególną uwagę na wyzwania biznesowe – takie jak: cyfryzacja i robotyzacja, transformacja energetyczna, wyzwania na rynku pracy, a także zrównoważony rozwój w strategiach firm. Jak co roku Europejski Kongres Gospodarczy cieszył się również dużym zainteresowaniem mediów, które relacjonowały wydarzenie i prezentowały szerszej opinii, najważniejsze tematy z debat ekspertów.

Portal wnp.pl zrelacjonował debatę „Rewolucja energetyczna w budownictwie”

Jacek Siwiński, prezes Velux Polska, stwierdził, że rygorystyczne podejście UE do efektywności energetycznej to pozytywne działanie, gdyż bez niego trudno będzie osiągnąć cele związane ze zmniejszeniem zapotrzebowanie na energię, a także obniżaniem emisji CO2. Siwiński dodał, że budynki odpowiadają za ok. 40 proc. emitowanego CO2, a także ok. 40 proc. zużywanej energii. Z drugiej strony ich standard oraz komfort wpływają na zdrowie, a także wydajność pracy czy nauki. Prezes zwrócił również uwagę, że jeśli unijne przepisy mają zostać skutecznie zaimplementowane, to konieczne jest dokładne kontrolowanie jakości materiałów i urządzeń, które stosuje się w budownictwie.

 

Jacek Siwiński rozmawiał podczas kongresu z redaktorem Rzeczpospolitej Marcinem Piaseckim na temat konkurencyjności firm dla polskiej gospodarki. W wywiadzie powiedział: „Konkurencyjność powinna być rozumiana jako tworzenie wartości i dostarczania jej klientom. W centrum konkurencyjności ma stać klient, a nie konkurent. W ten sposób będzie ona grą o sumie pozytywnej, a nie zerowej czy wręcz ujemnej.”(...) „W Polsce tworzy się jakość, pewność zarządzania, wiarygodność i to jest coś, o co musimy wspólnie dbać. Nie ma podziału na firmy polskie i zagraniczne, jesteśmy uczestnikami jednego systemu. I ktokolwiek z tego ekosystemu wypuści na rynek coś, co nie będzie zbyt wiarygodne, szkodzi marce Made in Poland. I odwrotnie, ktokolwiek produkuje coś dobrego, to buduje też markę Made in Poland.

 Pełny wywiad można obejrzeć tutaj.


XI Europejski Kongres Gospodarczy
XI Europejski Kongres Gospodarczy
XI Europejski Kongres Gospodarczy
XI Europejski Kongres Gospodarczy